• Tu byliśmy…

• 03.10.2018 09:44
      • 26 września 2018r. klasa IIC wyjechała na dwudniową wycieczkę do Warszawy w ramach realizowanego projektu pn. „Niepodległa” finansowanego przez Regionalną Fundację Rozwoju „Serce”.
      • Pierwszym punktem  wycieczki był Czarnolas, gdzie żył i tworzył ojciec poezji polskiej -  Jan Kochanowski. W  Telewizji Polskiej na ul. Woronicza mogliśmy zobaczyć, jak powstają programy telewizyjne, mogliśmy zobaczyć  słynne studia, m.in. studio programu "Pytanie na śniadanie". Obowiązkowym punktem wyjazdu była wizyta na Wojskowych Powązkach,  zapalenie zniczy na grobach patrona naszej szkoły „Rudego”, „Alka”, „Zośki”, Matuli, A. Kamińskiego, K.K. Baczyńskiego oraz w mauzoleum Żołnierzy Wyklętych. Wieczorem podziwialiśmy Stare Miasto i Krakowskie Przedmieście, Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza. Zadowoleni ze spaceru wróciliśmy do hotelu, gdzie wspólnie miło spędziliśmy wieczór, świętując Dzień Chłopca i grając w mafię.

Następnego dnia rano stanęliśmy w miejscu Akcji pod Arsenałem.  Tu również, na znak pamięci, zapaliliśmy biało-czerwone znicze. Przypomnieliśmy sobie historię przyjaźni kolegów i poświęcenia dla Polski. W Zamku Królewskim, rezydencji królów polskich, poznaliśmy historię i wielkość polskiej państwowości. W Muzeum Narodowym wzięliśmy udział w lekcji muzealnej, której celem było omówienie najważniejszych dzieł polskiej kultury materialnej. Po zajęciach mogliśmy zachwycać się np. realistycznym obrazami Gierymskiego, symbolicznymi obrazami Malczewskiego czy malarstwem historycznym Matejki.

A nasze wrażenia? Zapraszamy do obejrzenia filmu nagranego przez Anię.